Istedenfor å sette firmagaver til bruk for kun reklame burde du også tenke på nyttigheten produktet gir. Maksimer reklamen med bare dette enkle trikset: kombiner firmagaven med nyttighet. Selvfølgelig har kunder bruk for en effektiv penn, men vil noen av dem teste gratis penner vanligvis? Oftest ikke med unntak når de trengs for å skrive på noe, og derfor er det lurt å ha dem på resepsjonsdisken. Hva kunder ikke nødvendigvis må ha ved en resepsjonsdisken er en hettegenser selv om den ser fin ut.
Slik maksimerer du reklamen
For å øke reklamen på nyttigst mulig måte velg firmagaver som kan brukes av mottakeren i din bedrift. Ta for eksempel en gym; hvem trenger en sportsflaske eller noe treningstøy når de svetter og trener? Alle. Hver eneste person i treningshallen kan ta i bruk slike ting akkurat da, og med både logo og trykk på disse produktene får du ekstra, effektiv reklame. Før kundene dine reiser fra gymmen kan du skaffe deg firmagaver som gymnastikkposer for å gi til de nyeste, mens de langvarige medlemmene får sportsbager. Sportsbager er selvfølgelig litt dyrere, men fordi disse kundene har vært der lengre fortjener de ros, samtidig som du lager et sterkt bånd med dem. Du finner sportsflasker, treningstøy, gymnastikkposer og sportsbager med trykk hos Printoz!
Firmagaver å unngå for din bedrift
Nå som du vet hvordan man kombinerer firmagaven med nyttighet og hvordan du maksimerer reklame, burde man også vite hva man må unngå for å oppleve det motsatte. Hvem tror du trenger godteri i en gym når de svetter og trener for å bygge muskler og miste vekt? Ingen. Det betyr ikke at kundene deres ikke liker søtsaker, men når de er i gymmen så er det egentlig bare unyttig. Gir du barneklær i en bokhandel vil bedriften deres bli kjent som “bokhandelen som gir barneklær”, uansett om alle hadde bruk for dem eller ikke. Derfor trenger du ikke å ha firmagaver som gir lite nyttighet.