Å oppføre seg dyktig, men vennlig er veien til et langt og godt forhold med kundene, men hva om du trenger det lille ekstra for framdrift? Da er firmagaver svaret, fordi disse produktene viser at bedriften er profesjonell, respektabel og troverdig. Nei, ikke alle firmaer bruker dette, så hvorfor ikke oppføre deg annerledes fra dine konkurrenter? Her er tre gode grunner for hvorfor du skal bruke firmagaver til å forsterke båndet mellom dere og kundene.
Firmagaver er en sjarmerende gest
Kunder kjøper eller bruker din bedrift for personlige grunner. Derfor blir de tillitsfulle og takknemlige når de får noe som helst. Vær annerledes fra konkurrentene dine, og vis på en annen måte at du er lykkelig for å ha dem her. Etter at de har blitt behandlet så hyggelig er det mer sannsynlig at de kommer en gang til i senere tid.
Bygg opp tillit og respekt
Det er egentlig kun en grunn for at boder har reklamepenner og godteri å dele ut. Politiske partier og andre typer organisasjoner har lyst til at du skal høre på hva de har å si, for de forsøker å få deg til å stemme eller delta. Oftest er mange uinteresserte i budskapet deres, men når de har disse t-skjorten med logo på og har ting å dele ut så ser de mer ordentlige ut. Helt likt er det for bedrifter også. Dere virker mer selvsikre, mer til å stoles på og dette kommer til å skape bånd.
Bedriften din vil bli husket
Når kunden har reist hjem med en caps, veske, handlenett, kopp eller lignende med deres navn på vil din bedrift bli husket. Hver gang en kunde bruker firmagaven fra dere tenker dem ubevist om hvordan de fikk tak i den. Kanskje er det et godt minne eller en morsom opplevelse som kobles til deres bedriftsnavn, som igjen vil forsterke båndene deres.